((این داستان واقعیست))

برای انسان نابینا شیشه و الماس یکی است..اگر کسی قدر تو را ندانست فکر نکن تو شیشه ای...او نابیناست

((این داستان واقعیست))

برای انسان نابینا شیشه و الماس یکی است..اگر کسی قدر تو را ندانست فکر نکن تو شیشه ای...او نابیناست

۵۸

عیب کار از جعبه ی تقسیم نیست

سـیم سـیّار  دل  مـا سـیم نیست

این خـدا،‌این هم هزاران طول موج

دیش احساسات ما تنظـیم نیست

***********************************************

سلام سلام به همه ی دوست جونای گلم....

الان یک عدد آزی معتاد به بازی travian اینجا نشستهخمیازه

از بس که هی اومد تو این وبلاگ من تبلیغ کرد که بیا بازی کن...بدون تو لطفی ندارهشیطانو اینا تا بالاخره گول خوردمساکت

حالا مدام نشستم  ببینم گندمم کی کم میشه؟هیزمم چقدره؟چند تا سرباز دارم؟مخفیگاه کی بسازم؟نیشخند

خلاصه مشغولم اساسی...یه روز بازی نکردم نمی دونم چرا چرتم می گیره...از علائم اعتیاده نه؟!

امان از دوست ناباب مادر...اغفال شدیم رفت پی کارش..زبان

این مدت خیلی اتفاق خاصی رخ نداد ولی خوب این وبلاگ بالاخره باید آپ بشه دیگه...

خلاصه اش میشه اینطوری:

1-روز عاشورا بالاخره بعد از چند روز ریاضت کشی و از خونه بیرون نرفتن تصمیم گرفتیم از خونه بریم بیرون...خونه که سهله...تصمیم گرفتیم از تهران بریم بیرون....مردم  روستایی در 20 کیلومتری تهران  بعد از اذان ظهر و صرف ناهار به صورت خودجوش و آموزش ندیده مراسم ذوالجناح و خیمه ها رو دارن که اگرچه چون خود مردم اقدام به این کار کردن اشکالاتی هم درش هست ولی اگر از اون اشکالات صرفنظر کنی به عنوان یه حرکت خودجوش حرکت قشنگیه....

این و این و این هم چند تا عکس دیگه از این روستا و مسیر راه...

2-چهارشنبه صبح بالاخره فرصت پیش اومد و با خواهر جانم رفتیم خونه ی خاله جان و دایی جان سر زدیم و موفق به زیارت هانی خان جیگرمون (که امروز 21 روزه است) شدیم...به قول خواهرم اگر یه ذره دیرتر می رفتیم باید برای جشن فارغ التحصیلیش کادو می بردیم..نیشخند

3-یه عالمه فیلم و با عرض شرمندگی (روم سیاه)کارتون دیدمنیشخندیه عالمه دیگه هم هنوز مونده و ندیدم....

  • فیلم بادباک باز(The kite runner)  که از نظر من خیلی خیلی قشنگ بود(خانم والده جونم از اول فیلم که نگاه کردم همه اش یادت بودم تـــــــــا آخرش...یادته یه بار گفتی بچه های افغان کایت بازهای حرفه ای هستن و طرز تهیه نخش رو هم گفتی؟!تو این فیلم خیلی خوب نشون می ده)خلاصه خیلی خوشم اومدقلب
  • کارتون Wall_E که اگر ندیدین بدویین برین ببینین که اگر نبینین یه کارتون قشنگ و پر احساس رو از دست دادین....موضوعش راجع به یه ربات زمینیه که عاشق یه ربات پیشرفته فضایی(eve) میشه و کلی برای رسیدن به این ربات از خودش مایه می زاره...دیالوگهاش خیلی زیاد نیست...ولی من رو که میخکوب کرد...
  • کارتون simpsons قلب
  • فیلم امریکایی  I am Legend که یه ذره که چه عرض کنم خیلی خوفهاسترسولی دوستش داشتم...
  • فیلم Carrieres که اونم یه کم ترسناکه...ولی به اندازه بقیه خوشم نیومد....فقط یه جاش خیلی وحشتناک بود که چون نصفه شب بود و منم تنها بودم و صحنه بعدیش رو خودم حدس زدم سریع خاموشش کردم و شروع کردم به سوت زدن و فردا صبحش که خواهرم اومد بعد از صبحانه سریع دو تایی نشستیم نگاه کردیم و دیدم بله حدسم درست بوده و خدا رو شکر کردم که خاموشش کردمنیشخند
  • فیلم saw6 (اره 6) (عکس این یکی رو بی خیال بشیم بهترهنیشخند) تا الان دلم نخواسته نگاهش کنم....آخه بیشتر از اینکه ترسناک باشه خشنه و رو اعصاب میره...
  • این فیلمها هم در نوبت پخش قرار دارنزبان: The Godfather ، Last samurai ،   کارتون Planet51 ، Nine ،   و چند تا فیلم و کارتون دیگه...

دیگه همین دیگه...

آهان راستی تا یادم  نرفته....دستور دسرهای پست قبل رو برای اون دسته از دوست جونایی که خواسته بودن تو ادامه مطلب می زارم...هر چند اصلاً سخت نیست ...

****************************************************

پ.ن1: من دلم به شددددددت برف می خواد....چه کار کنم؟!خوب خارج شهر میشه رفت...رفتم و دیدم...ولی دلم می خواد صبح که پنجره اتاقم رو باز کردم  آسمون یه ذره به قرمزی بزنه و یه عالمه برف اومده باشه تو حیاط و منم یه عالمه تنهایی نگاه کنم و کیف کنم و بعد مثل قدیما قبل از اینکه بقیه بیدار بشن برم یه ذره برفای نوی دست نخورده (شایدم بهتره بگم پا نخورده) رو لگد کنم و یه سرک تو کوچه خلوت اول صبح بکشم و سردم بشه و دوباره پا بزارم رو جا پاهای خودم و برگردم تو  اتاقم و و بخزم زیر پتو و  بخوابم تا وقتی بقیه بیدار بشن...تازه دلم می خواد ناهارم آش رشته داغ دستپخت مامانم رو داشته باشیم...آخ انقدر دلم می خواد...خدا جونم میشه یه ذره برف بفرستی برامون لطفاً؟خیال باطل

پ.ن.2:مناجات نامه استاد حسن زاده:

الهی، آنچه به حسن داده ای همه از تفضّل آن ولی نعم بود، وگرنه این منعم چه کاری کرده است که به موجب آن استحقاق ثوابی داشته باشد؛باز هم چشم توقع به تفضّل آن جناب دارد که دست دیگر نمی شناسد...

الهی، تا کنون می گفتم جهان را برای ما آفریدی ، ولی اکنون فهمیدم خودت هم برای مایی..

الهی، حسن زاده آدم زاده است؛ چگونه دعوی بیگناهی کند؟

و اما دستور کیک و ژله

اول ژله:

مواد لازم:

١- ژله (سه رنگ متفاوت)از هر کدام یک بسته(من تمشک آبی و سیب سبز و انار استفاده کردم...بد نشد..بازم میل خودتونه)

٢-گیلاس یا لیوان بلند

٣-خامه زده شده(در صورت تمایل)

طرز تهیه:

اولین رنگ ژله رو طبق دستور آماده می کنیم و داخل گیلاسها میریزیم و گیلاسها رو به طور اریب به دیواره یخچال تکیه می دیم(می تونین زیر پایه اش یه چیزی مثل دستمال قرار بدین تا احتمال سر خوردنش کم بشه..هر چند اگر با دقت بزارین طوری نمیشه)

وقتی اولین رنگ ژله خودش رو گرفت ژله بعدی رو طبق دستور آماده می کنیم و روی ژله بسته شده داخل گیلاس می ریزیم و این بار در جهت عکس ژله اول به صورت اریب تو یخچال قرار می دین تا ببنده و سفت بشه...

و در نهایت  ژله ردیف سوم رو آماده می کنیم و روی ژله های بسته شده می ریزیم و باز در جهت ژله ردیف اول به دیواره یخچال تکیه اش می دین....

اگر تو طبقات بالای یخچال قرار بدین زودتر بسته میشه ...شاید کل زمانی که نیاز داشته باشین ١.۵ الی ٢ ساعت باشه...

برای تزیینش هم می تونین با خامه زده شده شکوفه بزنین یا هر تزیینی که دلخواه خودتون بود انجام بدین... 

                                 *****************

حالا کیک:

کیکمون رو طبق دستور کیک اسفنجی (که قبلا اگر یادتون باشه برای کیک استخری گفتم)

بازم اگر یادتون نیست این دستورشه

بعد از اماده شدن می زارین کیکتون سرد بشه...حتی اگر روز بعدش تزیین کنین بهتره...ولی اگر عجله داشتین در حدی باشه که خامه روش اب نشه...

بعد روش رو خامه زده شده می مالین(اگه مثل نقاشهای ساختمون یه دور آستر بکشین  و بعد خامه ی اصلی رو بمالین خیلی بهتره)

لایه روی کیک از کرمی مثل کرم گاناش هستش...فقط چون روی کیک خامه زده شده مالیدم دیگه داخل دستور کرم گاناش از خامه استفاده نکردم...

مواد لازم برای تهیه کرم روی کیک:

١-شکلات تخته ای :٢۵٠ گرم

٢-کره نرم:۶٠-۵٠ گرم(من مقدار خیلی کمی هم روغن مایع ریختم<<١ قاشق غذاخوری>>)

٣-شیر :۴/١ لیتر(خامه هم اگر خواستین بریزین همین مقداره..فقط یا باید شیر استفاده کنین یا خامه..یکی از این دو تا)

طرز تهیه کرم :

شکلات رو به روش بن ماری آب می کنین(یا اگر عجله دارین داخل ماکروفر آبش کنین...فقط باید مدام بهش سر بزنین که نسوزه..من این کار رو کردم)

بعد کره رو بهش اضافه می کنین و خوب هم می زنین...

بعد هم شیر(یا خامه) رو بهش اضافه می کنیم و روی سطح کیک می ریزیم و اجازه می دیم از اطراف به پایین بریزه...بعد می زاریم سفت بشه...

من ترجیح دادم روش تزیین دیگه ای انجام ندم ولی شما میل خودتونه..

امیدوارم به دردتون خورده باشه...قلب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد